Marketing trik koji koristi Tesla, a može koristiti i vaš biznis!

Svi znamo kako je Tesla postao sinonim za inovacije i uspjeh u autoindustriji. Ali što je to što određuje njihov način poslovanja koji vrijedi svake lijepe riječi u raznim marketinškim priručnicima? Suština leži u nečemu što bismo mogli nazvati “strategija anticipacije”. Ova taktika nije samo za automobile; može biti ključ uspjeha i za vašu tvrtku, bez obzira na to u kojem tržištu djelujete. Danas ćemo istražiti kako ova strategija funkcionira i kako je možete primijeniti u svom poslovanju, pridajući tome savjete koji će vam pomoći da privučete pažnju svojih kupaca.

Što je strategija anticipacije?

Strategija anticipacije uključuje stvaranje uzbuđenja i očekivanja kod vaših kupaca prije nego što predstavljate novi proizvod ili uslugu. Ponekad čak i prije nego što se nešto stvarno razvije, možete potaknuti interes i znatiželju, što dovodi do većeg angažmana i lojalnosti kupaca. Tesla je majstor u ovom području – gdje su njihovi najavljeni proizvodi uvijek predmet rasprave i uzbuđenja, čak i prije nego što ih vidimo u akciji.

Utemeljiti očekivanja

Jedan od načina na koji Tesla koristi ovu strategiju jest kroz pomalo misteriozne nagovještaje o novim modelima ili tehnologijama. Primjerice, kada je Tesla prvi put najavio Cybertruck, izvorne slike su otkrivale futuristički dizajn koji je izazvao valovi znatiželje i debate. Gdje ste vi kao tvrtka? Postavite pitanje koje će zapaliti raspravu među vašim kupcima. Možda kroz društvene mreže počnite dijeliti tajanstvene najave ili mini video zapise koji daju naslutiti ono što dolazi.

Kreiranje zajednice

Jedna od ključnih komponenti ove strategije je izgradnja zajednice. Tesla ne prodaje samo automobile; oni su stvorili zajednicu entuzijasta. Njihovi kupci nisu samo korisnici automobila, već su i ambasadori brenda. Na sličan način, vaš biznis može potaknuti stvaranje zajednice oko svojih proizvoda ili usluga. To možete postići interakcijom s kupcima putem društvenih mreža, organiziranjem webinara ili pružanjem platforme za razmjenu ideja i iskustava.

Primjeri iz stvarnog života

Kako bi pokazao koliko tržište želi osjećati da su dio nečega većeg, razmotrimo primjer jednog popularnog brenda sportske odjeće. Ovaj brand često pokreće ekskluzivne izvanredne događaje na kojima se najavljuju nove kolekcije. Ovi događaji nisu samo o kupovini; oni potiču osjećaj zajedništva i uzbuđenja među ljubiteljima sporta. Slično tome, upoznajte svoje kupce i potaknite ih da sudjeluju u nečemu što nadilazi običnu transakciju, bez obzira dok radite na predstavljenim proizvodima ili uslugama.

Prepoznati Ranjivosti u Tržištu

Jedan od razloga zašto Tesla neprestano iznenađuje je njihova sposobnost prepoznavanja ranjivosti na tržištu. Kada su zapravo predstavili Model 3, identificirali su neuravnoteženost u ponudi automobila visokih performansi po pristupačnoj cijeni. Svi malo skupi automobili su kvaliteta, ali da li zaista daju promišljene rješenja za svakodnevnog vozača? Prepoznajući te proračunske praznine, Tesla je stvorila ponudu koju su mnogi željeli.

Razmišljajte o vlastitom poslu i zapitajte se – gdje su ranjivosti koje možete iskoristiti? Hoće li to biti kroz pristupačnost vaših usluga, inovativnost vaših proizvoda, ili možda nečega drugoga što vaši konkurenti zanemaruju? Ako možete prepoznati ono što vaši kupci zaista žele i nedostaje im na tržištu, možete početi raditi na rješenju.

Savjeti koji mogu odmah poboljšati vaš marketing

Kreirajte “teaser” kampanje

Ovo je prva i možda najvažnija preporuka koja će vam pomoći da zavolite ovu strategiju. Kako Tesla povremeno dijeli ‘teasere’, vi također možete razmisliti o malim nagovještajima ili razrednim sadržajima koji prodaju vašu sljedeću uslugu ili proizvod. Kada je Tesla objavio novi update za svoj softver, podijelili su video clipove sa specijalnim funkcijama i time potaknuli korisnike da pričaju jedni s drugima.

Iskoristite društvene mreže

Društvene mreže su moćan alat za stvaranje anticipacije. Kroz zanimljive objave, hashtag izazove ili mini natjecanja, možete povećati angažman i znatiželju kod vaših pratitelja. Na primjer, pitajte ih o njihovim željama prema novim proizvodima ili idejama – njihov povratni odgovor može biti zlata vrijedan.

Organizirajte događaje uživo

Bez obzira radi li se o virtualnim webinarima ili fizičkim događajima, pružite ljudima priliku da vas upoznaju i vide vašu strast prema proizvodu. Takvi događaji mogu biti odlična prilika za dijeljenje informacija o očekivanim novitetima i stvaranje zajednice oko vašeg brenda.

Investirajte u kvalitetan sadržaj

Dobar sadržaj gradi povjerenje. Ako nudite kvalitetne informacije o tržištu, prednostima vaših proizvoda ili savjetima za rješavanje problema, potrošači će više vjerovati vašem brandu. Učinili ste nešto zanimljivo, a oni će to cijeniti – i kretati se u smjeru koji predlažete.

Povećajte lojalnost putem inicijativa za nagrađivanje

Tesla je poznat po svojoj “referal” programima koji nagrađuju postojeće kupce kada dovedu nove kupce. To je jednostavno win-win situacija. Razmislite o tome što ste vi kao poduzeće spremni učiniti kako biste nagradili svoje kupce. Dajte im poticaj da se vrate ili da dovedu nekoga novoga. Timski rad često donosi bolje rezultate, a kako ćete se povezati s kupcima može se odraziti u prodaji.

Anticipacija može biti vaša tajna oružje u svijetu marketinga. Inspirirani primjerima poput Tesle, možete napraviti snažan i prepoznatljiv brand koji privlači pažnju svojim novim proizvodima ili uslugama. Budite kreativni i inovativni, i zapamtite da je ključ uspjeha u tome da zadovoljite potrebe svojih kupaca. Postavljanje visoko i stvaranje zajednice lojalnih kupaca može biti vaša stvarnost, a vi ste na pravom putu do ostvarenja svojih poslovnih snova.

Objavljeno dana