Zašto vaš email marketing ne radi (i kako to popraviti)?

Email marketing može biti jedan od najmoćnijih alata za izgradnju odnosa s kupcima i povećanje prodaje. No, često se događa da kampanje ne donose željene rezultate. Umjesto da otvorenost emailova raste, često se susrećemo s neotvorenim porukama, niskom stopom klikova i slabom konverzijom. Zvuči poznato? Ako ste se ikada pitali zašto vaša email kampanja ne funkcionira, niste sami. U nastavku ćemo istražiti najčešće razloge zbog kojih vaš email marketing ne radi i pružiti rješenja koja možete odmah primijeniti.

Neadekvatna segmentacija

Jedna od najvećih grešaka koje tvrtke čine je slanje istih poruka svima na listi. Zamislite da ste u restoranu s prijateljima, a konobar vam donese samo jedno jelo za cijelu grupu. Neki će biti zadovoljni, dok će drugi biti razočarani, a vi ćete vjerojatno svi na kraju biti gladni. Isto vrijedi i za email marketing. Segmentacija je ključna.

Kako segmentirati bazu podataka

Na primjer, nije isto slati poruke osobama koje su tek prvi put posjetile vašu web stranicu i onima koji su već postali vaši dugogodišnji kupci. Razmislite o demografskim podacima, prošlim kupovinama, interesima ili ponašanju na vašoj web stranici. Ako, recimo, imate online trgovinu s odjećom, segmentirajte listu prema vrstama proizvoda koje su ljudi kupovali – jedni će preferirati sportsku odjeću, dok će drugi voljeti elegantniji stil.

Neprivlačne i loše dizajnirane email poruke

Kada korisnici otvore vašu email poruku, ono što vide u prvi mah može ih odvratiti ili privući. Loš dizajn, nejasni fontovi ili previše informacija mogu odvratiti pažnju. Vaši emailovi trebaju biti privlačni, čitljivi i jednostavni.

A/B testiranje dizajna

Prije nego što pošaljete konačnu verziju, razmislite o A/B testiranju. Kreirajte nekoliko verzija iste poruke, svaki put promijenite neki element – naslov, boje, slike – i pogledajte koja verzija bilježi najbolju stopu otvorenosti. Dobar primjer dolazi iz svijeta online trgovina koje često koriste različite pozivna na akciju (CTA) kako bi odredile što najbolje motivira njihove kupce.

Neodgovarajući predmet emaila

Predmet emaila je prvi kontakt primatelja s vašom porukom. Ako je on dosadan ili nejasan, velika je vjerojatnost da će vaš email završi u “trash” folderu. Mislite na predmet kao na naslov knjige – ako nije intrigantno, rijetko će tko “zaviriti” unutra.

Stvaranje privlačnog naslova

Ispod su neki primjeri privlačnih naslova: umjesto “Nove kolekcije u našoj trgovini”, probajte nešto poput “Zadnje prilike za ljetne popuste, leđa u našoj trgovini!” Ovdje koristimo hitnost i specijalnu ponudu koja poziva kupce na akciju.

Prečesto slanje emailova

Dok email marketing može biti izvrstan alat za zadržavanje interakcije s kupcima, prečesto slanje poruka može dovesti do iritacije i odjave s liste. A da ne spominjemo da se korisnici mogu osjećati preplavljeno, što rezultira gubitkom interesa prema vašem brandu.

Uravnoteženje frekvencije slanja

Kao i sa svim dobrim stvarima u životu, ključ je u umjerenosti. Ako šaljete tjedne newslettere, razmislite o tome da ih smanjite na svaki drugi tjedan ili da povećate kvalitetu sadržaja umjesto kvantitete. Uvijek pratite reakcije publike kako biste se prilagodili.

Nedostatak jasnog poziva na akciju (CTA)

Poziv na akciju je ono što vas vodi od potencijalnog klijenta do stvarne prodaje. Ako ga nemate ili ako nije dovoljno jak, vaša kampanja će proći nezapaženo. Ne kažem da morate plesati oko vatre kako biste privukli pažnju, ali brojni primjeri pokazuju da je efektivan CTA ključan.

Optimizacija CTA-a

Umjesto uobičajenog “Kliknite ovdje”, upotrijebite poticajnije fraze poput “Zgrabite svoj popust sada!” ili “Prijavite se za ekskluzivnu ponudu!” Jasno, svrsishodno i privlačno – to su tri pravila koja trebate imati na umu prilikom kreiranja poziva na akciju.

Neprilagođeni sadržaj za mobilne uređaje

U današnje vrijeme kada se veliki dio sadržaja konzumira putem pametnih telefona, izuzetno je važno osigurati da su vaši emailovi optimizirani za mobilne uređaje. Ako vaši emailovi izgledaju loše na manjem ekranu, vjerojatno će završiti u smeću.

Kako osigurati mobilnu optimizaciju

Probat ćete se prilagoditi različitim uređajima kako bi vaši emailovi izgledali sjajno na svim platformama. Koristite responzivni dizajn koji automatski prilagođava raspored i veličinu elemenata. Pokušajte i s kraćim tekstovima i većim gumbima, jer je lakše kliknuti na veći gumb na ekranu nego na mali link.

Ignoresanje analitičkih podataka

Jedna od najvažnijih prednosti email marketinga je mogućnost praćenja rezultata. Ako ne analizirate svoje kampanje, propuštate priliku da učite i poboljšate svoje buduće napore.

Što pratiti, a što ne

Frekvencija otvaranja, stopa klikova, broj odjave, pa čak i vrijeme provedeno na vašem web mjestu nakon klika su ključni metrike koje mogu dati uvid u to što funkcionira i što ne. Na primjer, ako primijetite da stope otvorenosti opadaju, možda je vrijeme da preispitate svoju strategiju sadržaja ili frekvenciju slanja.

Upravo razmatranje ovih aspekata vašeg email marketinga može prilično promijeniti igru. Kada postavite čvrste temelje uz segmentaciju, dizajn, sadržaj, mobilnu optimizaciju i analitiku, vidjet ćete znatan rast interakcije i konverzije. Postavite svrhu svakog emaila, pratite rezultate i prilagodite se prema potrebama svoje publike. Samo tako ćete moći iskoristiti puni potencijal email marketinga i izgraditi trajne odnose s vašim kupcima. Email marketing je putovanje, ne odredište, stoga se suočite s izazovima i uživajte u procesu.

Objavljeno dana

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)